What's "Cyber Monday"? / "Back Friday" と "Cyber Monday".
といっても、“Cyber Monday” は知らなかった…。
そして、“Black Friday” も 「おやおや?世界恐慌のは Black …たしかThursday(「暗黒の木曜日」)。てことは別のやつだな。なんかちょうど毎年今くらいにアメリカで騒いでるヤツ。」くらい。
みんな、“Black Friday”はまだ知っているかんじ。
これは…やばい。
また非常識カン違いインテリ偽装トンチンカン女だと思われる…!
そんなこともありまして、急きょ“Cyber Monday”について読んでみたのでした。
私の理解だと、オンライン版 “Black Friday” が “Cyber Monday” です。
まず “Black Friday” はリアル店舗の行うセールで、Thanksgiving Dayのあとの金曜日がその日に当たります。
消費が米国のGDPに占める割合は約70%。
なかでも、Black Fridayから始まるクリスマス商戦が米国経済を占う上で極めて重要な指標となっているのです。
割引率も~80%などと、破格!
メーシーズなどはNYで大きなパレードをしたりと、ド派手にやっているようです。
“Cyber Monday” は “Black Friday” の週末が明けた月曜日のこと。
特にAmazon.comはこれに力を入れていて、カウントダウンタイマー付のレコメンド商品やスペシャルオファーなど、あの手この手で誘惑しているようです。
ただ、最初は一日限定で徹夜で並んでまで買い物に走っていた時代は変わり、いまはBlack Week/ Cyber Week といわれるほどセールが長くなっています。
また、オンラインの場合は前日から行列を作る必要すらなく。
ディスカウントの時期を長くしたり、前倒しセールを行ったりと、売る側の工夫が功を奏し、売り上げ自体は増加しているようですが、当初の魅力はなくなってきていると考える人もいます。
日本でもそうですが、リアル店舗・オンライン問わずセールが乱発し、「いまだ!」とおもってお買い物をする人も少ないような気がします。
毎月のように何かしらセールがあり、それ以外にも会員向けのファミリーセール、オンラインならでは送料無料などのサービス…と、安く買う手段・チャンスはいくらでも出てきました。
衝動買いよりも、計画買い。
マインド自体もちょっと変わってきたのかもしれませんね。
ともあれ、モノを売るにはさらなる戦略が必要!
セールを多用するだけだと逆に買わなくなる(今買わなくってもいっか)、有りがたく思わなくなる(またか、なんなら定価疑うわ)。
価格以外でなにかドラマを演出しないといけないマーケティングのひとは大変だな~と思ったのでした。
I read an interesting article on
Fashionista.com, one of the largest independent fashion news sites.
In short,
it’s about “Cyber Monday”.
I didn’t know the words before having your previous
class and I was very curious about that market phenomenon.
According to the
article, Cyber Monday sales growth slowed this year as online retailers offered
earlier discounts.
And they say that Cyber Monday has morphed into Cyber Week
as Black Friday has changed.
The main reason for losing its luster is an
overuse of sales. I guess people are getting used to discounts and don’t feel
any excitement. What’s more, it’s not necessary to buy on Black Friday or Cyber
Monday.
Comparing with promotions for bargains in Japan, the same results may
be found. Recently, we have too many chances for bargain sales and a lot of
people are bored with that. It’s not a big impact anymore. The seller or retailer
has to consider another fine strategy besides making more sale days.
By the way, I ordered 3 bottles of red wine
for a Christmas party on Amazon.com.
It’s my latest purchase on the internet.
I
felt something uneasy when I ordered from my mobile and in the end I opened my
laptop before, but now I have no hesitation about that.
In recent years, I have
gone out to a restaurant for Christmas, but this year we have a party at a friend’s
house. We prepared good catering and everyone is going to bring something to
eat or drink.
I can’t wait for that day!
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